Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych

Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych:

 

Administrator
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Uniwersytet Wrocławski z siedzibą przy pl. Uniwersytecki 1, 50-137 Wrocław.
 
Inspektor ochrony danych (IOD)
Administrator powołał inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez adres e-mail: IOD@uwr.edu.pl lub listownie na adres: pl. Uniwersytecki 1, 50-137 Wrocław.
Z IOD można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez Uniwersytet Wrocławski oraz korzystania przez Panią/Pana z praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych.
 
Cele i podstawy prawne przetwarzania
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w związku z uczestnictwem w procesie rekrutacji. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest niezbędne do wypełnienia obowiązków prawnych, jakie spoczywają na Administratorze w związku z realizacją zadań określonych m.in. w ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych oraz wewnętrznych aktów wykonawczych Uniwersytetu Wrocławskiego  (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) w związku z faktem, iż przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy powierzonej administratorowi (art. 6 ust. 1 lit. e RODO).
Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w celu zawarcia umowy o organizację studiów (art. 6 ust. 1 lic. b RODO).
Pani/Pana dane osobowe mogą być również przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora, jakim jest prawo do ustalania, dochodzenia i obrony roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Pani/Pana dane będą również przetwarzane w celach statystycznych na potrzeby wypełnienia przez uczelnię obowiązków sprawozdawczych w związku z przepisami ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej i przepisami ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). 
 
Indywidualne konto w systemie Internetowej Rekrutacji Kandydatów (IRK) będzie aktywne w czasie trwania rekrutacji, a w terminie 6 miesięcy po jej zakończeniu zostanie usunięte. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych w celu zachowania indywidualnego konta w systemie IRK na poczet dwóch kolejnych przyszłych rekrutacji będzie możliwe na podstawie odrębnie wyrażonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) w ustawieniach konta w systemie IRK. Zgodę można wycofać w każdym czasie dokonując zmiany w systemie IRK. Przypominamy, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
 
Okres przechowywania danych
Pani/Pana dane będą przetwarzane przez czas trwania rekrutacji na studia, a po jej zakończeniu przez okres 6 miesięcy. Gdy ma to zastosowanie, Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do ustalenia, dochodzenia i obrony roszczeń. W przypadku wyrażenia przez Panią/Pana zgody na informowanie o przyszłych rekrutacjach, Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w tym celu do momentu odwołania zgody.
 
W przypadku przyjęcia na studia, Pani/Pana dane osobowe zostaną zapisane w systemie USOS (Uniwersytecki System Obsługi Studiów) i będą również przetwarzane w celu dokumentowania przebiegu studiów na podstawie przepisów ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz aktów wykonawczych do tej ustawy przez czas trwania studiów, a następnie w celach archiwalnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (według stanu prawnego na dzień dzisiejszy: przez okres 50 lat).
 
Odbiorcy danych
Dostęp do Pani/Pana danych osobowych będą posiadać wyłącznie upoważnieni pracownicy lub współpracownicy Administratora, w tym członkowie komisji rekrutacyjnych, którzy przetwarzać będą  Pani/Pana dane w związku z procesem rekrutacji na studia.
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być także podmioty, którym Administrator zleci wykonanie określonych czynności, z którymi wiąże się konieczność przetwarzania danych osobowych. W celu zapewnienia możliwie najwyższego standardu ochrony danych osobowych, z takimi podmiotami zostanie podpisana umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych. 
Ponadto odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty i instytucje upoważnione do dostępu do nich na podstawie przepisów prawa. 
 
Prawa związane z przetwarzaniem:
Przysługuje Pani/Panu prawo do: 
- dostępu do danych osobowych i otrzymania ich kopii;
- sprostowania danych (gdy są one nieprawidłowe);
- ograniczenia przetwarzania danych; 
- przeniesienie danych (w przypadkach określonych w RODO);
- usunięcie lub ograniczenie przetwarzania danych osobowych (z zastrzeżeniem przepisów RODO);
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych, jeżeli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa w zakresie ochrony danych osobowych. 
 
Obowiązek podania danych i konsekwencja niepodania danych
Podanie danych osobowych jest niezbędne w zakresie, w jakim obowiązek ich przetwarzania przez Administratora wynika z przepisów prawa lub jest to nieodzowne do przeprowadzenie procesu rekrutacji. Brak podania wymaganych danych osobowych uniemożliwia wzięcie udziału w rekrutacji. 
Podanie innych danych, które nie są niezbędne dla wzięcia udziału w procesie rekrutacji na studia jest dobrowolne.
 
Informacje dodatkowe:
Zestawienie przetwarzanych danych jest prezentowane w systemie rekrutacyjnym po zalogowaniu się przez użytkownika. 
Decyzje w Pani/Pana sprawie nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, a dane nie będą poddawane profilowaniu.
 
 
Pozostałe informacje:
 
Kandydaci przyjmowani są na studia I, II stopnia, jednolite magisterskie oraz do Szkoły Doktorskiej na podstawie wpisu na listę (kandydat otrzymuje na swoim osobistym koncie rejestracyjnym informację o przyjęciu na studia).  Cudzoziemcy otrzymują decyzję administracyjną Rektora o przyjęciu na studia. Kandydaci nieprzyjęci na studia lub cudzoziemcy nieprzyjęci do Szkoły Doktorskiej otrzymują decyzję administracyjną o odmowie przyjęcia na studia. Ww. decyzje administracyjne doręczane są za pośrednictwem systemu Internetowej Rekrutacji Kandydatów (IRK) za Urzędowym Poświadczeniem Odbioru (UPO).
Kandydat na studia oraz kandydat do Szkoły Doktorskiej (cudzoziemiec) może zrezygnować z elektronicznego doręczenia decyzji dotyczącej danego zgłoszenia rekrutacyjnego, powiadamiając o tym fakcie poprzez zakładkę „pomoc” w systemie IRK Wydziałową Komisję Rekrutacyjną najpóźniej do ostatniego dnia rejestracji i wnoszenia opłat w systemie IRK, przy czym cudzoziemcy zobowiązani są wówczas do podania adresu do doręczeń na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej albo wskazania pełnomocnika lub pełnomocnika do doręczeń na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku rezygnacji z elektronicznego doręczenia decyzja zostanie dostarczona wyłącznie w tradycyjny sposób (listem poleconym, za potwierdzeniem odbioru).
 
 
Błędy danych:
 
Uniwersytet Wrocławski nie ponosi odpowiedzialności za błędne wprowadzenie przez kandydata danych w systemie IRK i skutki tych błędów.
Kandydat jest świadomy odpowiedzialności za skutki niespełnienia wymagań dotyczących zdjęcia dołączonego w trakcie rejestracji na studia w systemie IRK. Przyjmuje do wiadomości, że niespełnienie wymagań dotyczących zdjęcia będzie skutkowało niewystawieniem przez Uczelnię Elektronicznej Legitymacji Studenckiej.